[vc_row css=”.vc_custom_1569586288383{padding-top: 5% !important;padding-right: 5% !important;padding-bottom: 5% !important;padding-left: 5% !important;}”][vc_column][vc_tta_tabs][vc_tta_section title=”ΦΟΡΕΙΣ” tab_id=”1569581174351-997f2d69-d6ed”][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]
ΦΟΡΕΙΣ
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ
To Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων «Διόφαντος» (ΙΤΥΕ) είναι ερευνητικός και τεχνολογικός φορέας με σκοπό την έρευνα και την αποτελεσματική αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.). Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον τομέα της εκπαίδευσης, με την ανάπτυξη και εφαρμογή των συμβατικών και ψηφιακών μέσων στην εκπαίδευση και τη διά βίου μάθηση, την έκδοση έντυπου και ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού υλικού, τη διοίκηση και διαχείριση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, καθώς και την υποστήριξη της οργάνωσης και λειτουργίας των ηλεκτρονικών υποδομών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και όλων των εκπαιδευτικών μονάδων.
http://www.cti.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση ιδρύθηκε το 1977 και αποτελεί καινοτόμο φορέα του YΠΠΕΘ. Η αδιάλειπτη προσφορά της στον χώρο της Παιδείας συνίσταται στην παραγωγή και προβολή τηλεοπτικών προγραμμάτων, καθώς και στην ανάπτυξη διαδικτυακών δράσεων, με στόχο την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, καθώς και στη διά βίου μάθηση. Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση στην ψηφιακή εποχή στηρίζει τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό στο σύγχρονο σχολείο, ενθαρρύνοντας την ενεργητική μάθηση, την ομαδική κουλτούρα, τη συμμετοχή και την προσθήκη αξίας στις δικτυακές κοινότητες. Αποτελεί σημείο πολιτιστικής αναφοράς, όχι μόνο διαφυλάσσοντας με συνέπεια σημαντικότατα τεκμήρια της εκπαιδευτικής τηλεοπτικής παραγωγής, αλλά και προβάλλοντάς τα, μέσω εξελιγμένων μορφών διάθεσης και αξιοποίησης ψηφιακού περιεχομένου.
http://www.edutv.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΥΛΗ E-YLIKO
Η ψηφιακή εκπαιδευτική πύλη e-yliko αποτελεί την επίσημη Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και λειτουργεί με σκοπό τη στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας, φροντίζοντας για την απρόσκοπτη ενημέρωσή της σε θέματα που άπτονται των ενδιαφερόντων της.
http://www.e-yliko.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΙΕΕ ENERGY BITS CONSORTIUM
Το ΙΕΕ ENERGY BITS CONSORTIUM περιλαμβάνει τους παρακάτω 13 φορείς από 9 χώρες στην Ευρώπη: EnerGia-Da Srl (Γενικός Συντονιστής, ΙΤ), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (GR), Brook lapping Productions ltd (UK), MEd Media Education (IT), Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ITYE) «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ», RTBF – Belgian Radio Television of the French-speaking Community (BE), RTSLO – Radiotelevision Slovenja (SLO), Herafilm (CZ), RAI Rradiotelevisione Italiana – RAI Educational (IT), Brunel University (UK), HafenCity University Hamburg (DE), Tralalere (FR), Televisio de Catalunya (ES).
http://www.energybits.eu/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (EARTHLAB)
Το Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση – earthlab (Educational Approaches to viRtual reality TecHnologies – earthlab) θεσμοθετήθηκε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στις 15 Δεκεμβρίου 2000 με το Προεδρικό Διάταγμα 330. Σκοπός του Εργαστηρίου είναι η προώθηση της επιστημονικής έρευνας και ανάπτυξης στον τομέα των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση. Η προσέγγιση και η στελέχωση του εργαστηρίου είναι διεπιστημονική. Στόχοι του earthlab είναι η βασική και εφαρμοσμένη έρευνα στο πεδίο των ψηφιακών τεχνολογιών και ειδικότερα της εικονικής πραγματικότητας στην εκπαίδευση, η σχεδίαση, ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικών και επιμορφωτικών εφαρμογών λογισμικού, η συνεισφορά στην εκπαίδευση, την επιμόρφωση και την κατάρτιση.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΚΕΓ)
Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας λειτουργεί ως συντονιστικό και επιτελικό όργανο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε θέματα γλωσσικής πολιτικής και είναι ίδρυμα επιστημονικής περιγραφής και τεκμηρίωσης των τάσεων της νεοελληνικής γλώσσας, με έδρα στη Θεσσαλονίκη. Αποστολή του είναι η έρευνα της ελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας, της γλωσσικής αγωγής και πολιτικής, η πιστοποίηση επάρκειας της ελληνομάθειας, η παραγωγή ερευνητικού και διδακτικού υλικού και ό,τι άλλο συντελεί στην προβολή και διάδοση της ελληνικής γλώσσας, η γλωσσική στήριξη και αρωγή των παλιννοστούντων και του αποδήμου ελληνισμού, καθώς και η ενίσχυση των διδασκόντων την ελληνική γλώσσα στο εσωτερικό και το εξωτερικό. Στις δράσεις του περιλαμβάνονται πολλά επιστημονικά συνέδρια, ημερίδες, σεμινάρια και εργαστήρια με αντικείμενο την ελληνική γλώσσα και γραμματεία, τη γλωσσική αγωγή και διδασκαλία, αλλά και δεκάδες εκδόσεις γλωσσικού περιεχομένου, έντυπες και ηλεκτρονικές. Υποστηρίζει τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και γραμματείας στην Ελλάδα και το εξωτερικό με διαδικτυακά περιβάλλοντα, μεταξύ των οποίων και η Πύλη για την ελληνική γλώσσα, και ψηφιακές κοινότητες μάθησης της ελληνικής γλώσσας και υποστήριξης της διδασκαλίας της.
http://www.greeklanguage.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
http://www.pi-schools.gr/[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
http://www.uoa.gr/[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου και τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος ως επιτελικός επιστημονικός Φορέας, που υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με κύριο σκοπό την επιστημονική έρευνα και μελέτη θεμάτων τα οποία αφορούν την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τη μετάβαση από τη Δευτεροβάθμια στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και τη διαρκή και τεχνική υποστήριξη του σχεδιασμού και της εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής στα θέματα αυτά.
http://www.iep.edu.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ
Τo Eθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης είναι ο εθνικός οργανισμός που συγκεντρώνει, οργανώνει και διαθέτει ψηφιακό περιεχόμενο έρευνας, επιστήμης και πολιτισμού. Ως υποδομή εθνικής εμβέλειας, παρέχει ηλεκτρονικές υπηρεσίες που ενισχύουν την ανοικτή πρόσβαση στη γνώση.
http://www.ekt.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ
Το Μουσείο Μπενάκη συγκαταλέγεται στις μεγάλες εκείνες δωρεές που αύξησαν τα περιουσιακά στοιχεία του κράτους, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί και τον παλαιότερο μουσειακό οργανισμό που λειτουργεί στην Ελλάδα ως Ίδρυμα Ιδιωτικού Δικαίου. Με τις εκτεταμένες ενότητες των εκθεμάτων του, που καλύπτουν περισσότερους από έναν πολιτισμικούς τομείς, αλλά και τη γενικότερη λειτουργία του, που εξυπηρετεί περισσότερες από μία κοινωνικές ανάγκες, το Μουσείο Μπενάκη προσφέρει ένα μοναδικό ίσως υπόδειγμα σύνθετης δομής μέσα στο ευρύτερο πλέγμα των μουσειακών ιδρυμάτων της Ελλάδας.
http://benaki.gr
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΡΥΣΙΡΑ
Το Μουσείο Φρυσίρα, το μοναδικό Μουσείο Σύγχρονης Ευρωπαϊκής Ζωγραφικής στον ελλαδικό χώρο, εγκαινιάστηκε στις 27 Νοεμβρίου 2000 από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Στεφανόπουλο, και στις 4 Δεκεμβρίου 2000 ο Δήμαρχος Αθηναίων, Δημήτρης Αβραμόπουλος, κήρυξε την έναρξη της λειτουργίας του. Ιδρύθηκε από την οικογένεια Βλάση Φρυσίρα, στην οποία ανήκει η διοίκηση του ιδρύματος, και συνιστά νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Οι συλλογές του απαρτίζονται από έργα ζωγραφικής, σχεδίων, γλυπτικής και χαρακτικών Ευρωπαίων καλλιτεχνών, μέσα από τα οποία γίνεται προσπάθεια να καταγραφούν οι τάσεις, τα πρόσωπα και η φιλοσοφία της ανθρωποκεντρικής ευρωπαϊκής ζωγραφικής μετά το 1940.
http://www.frissirasmuseum.com/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΙΔΡΥΜΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ
Κατά την πολυετή διαδρομή του, το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξελίσσεται διαρκώς και σταδιακά καθιερώνεται ως εξέχουσα και ρυθμιστική παρουσία στην πνευματική ζωή του τόπου μας. Οι ποικίλες του δραστηριότητες στηρίζονται από διακεκριμένους εκπροσώπους του πολιτισμού και των επιστημών. Σκοπός του Ιδρύματος «Αικατερίνη Λασκαρίδη» είναι η προαγωγή σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο του ελληνικού πολιτισμού γενικά και ιδιαίτερα των ελληνικών Γραμμάτων και της Ιστορικής και Ναυτικής Έρευνας, καθώς και η λειτουργία Βιβλιοθήκης με την επωνυμία «ΚΑΙΤΗ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ».
http://www.laskaridisfoundation.org/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΛΙΛΙΑΝ ΒΟΥΔΟΥΡΗ
Η Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας «Λίλιαν Βουδούρη» δημιουργήθηκε από το Σύλλογο «Οι Φίλοι της Μουσικής» για όλους τους Έλληνες. Σκοπός της είναι να προσφέρει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, επιστημονική πληροφόρηση στον χώρο της μουσικής στους επισκέπτες, αλλά και στους χρήστες από απόσταση.
http://www.mmb.org.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ
Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών ιδρύθηκε το 1952 με κοινή Υπουργική απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών που δημοσιεύθηκε στο Β΄ τεύχος της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως με αριθ. 72/27-3-1952. Η λειτουργία της διέπεται από τις διατάξεις του Ν. 3149/2003 (ΦΕΚ/Α/141/10.6.2003).
Η νομική της μορφή είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, από το οποίο εποπτεύεται και χρηματοδοτείται. Διοικείται από Εφορευτικό Συμβούλιο με τριετή θητεία, το οποίο διορίζεται από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
http://www.serrelib.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ & ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Η Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ιδρύθηκε το 1964, παράλληλα με το Πανεπιστήμιο Πατρών. Τα δύο πρώτα χρόνια (1964-1966) τόσο η Διοίκηση του Πανεπιστημίου όσο και η Βιβλιοθήκη στεγάζονταν στην Αθήνα και κατόπιν στο πρώτο κτήριο του Πανεπιστημίου στην οδό Κορίνθου στην Πάτρα. Τότε μπήκαν τα θεμέλια για τη μετέπειτα λειτουργία της Βιβλιοθήκης, με την καθοδήγηση της Αμερικανίδας βιβλιοθηκονόμου κ. Ann Martin-Παπάζογλου και τις προσπάθειες της κ. Κατερίνας Λαμπροπούλου-Παλούμπη, που ήταν η πρώτη υπάλληλος. Το 1967 η Βιβλιοθήκη στεγάστηκε στα προκατασκευασμένα της Πανεπιστημιούπολης στο Ρίο.
https://library.upatras.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ -ΕΚ ΑΘΗΝΑ
Το Ινστιτούτο Πολιτιστικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (Ι.Π.Ε.Τ.) ιδρύθηκε το 1998 στην Ξάνθη, ως ανεξάρτητο ερευνητικό ινστιτούτο, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (Υπουργείο Ανάπτυξης). Το Νοέμβριο του 2003 εντάχθηκε στο Κέντρο Εφαρμογών των Τεχνολογιών Επικοινωνίας και Πληροφορίας (Κ.Ε.Τ.Ε.Π.) που εδρεύει στην Αθήνα, και το οποίο τον Φεβρουάριο του 2006 μετονομάστηκε σε ‘Αθηνά’ – Ερευνητικό Κέντρο Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των Επικοινωνιών και της Γνώσης.
http://www.ceti.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
THE CONCORD CONSORTIUM
Το Concord Consortium είναι ένας μη κερδοσκοπικός εκπαιδευτικός οργανισμός έρευνας και ανάπτυξης που εδρεύει στο Concord της Μασαχουσέτης και στο Emeryville της Καλιφόρνια. Στόχος του Concord Consortium είναι να επιφέρει μεγάλης κλίμακας βελτιώσεις στη διδασκαλία και τη μάθηση μέσω της τεχνολογίας. Το έργο του Concord φέρνει την ψηφιακή τεχνολογία στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα στους τομείς των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Μηχανικής.
https://concord.org/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ
Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 1954 ως Δημοτική, μερίμνη του τότε Δημάρχου Λεβαδέων Λουκά Νίκαινα και του Εισαγγελέως Πρωτοδικών Γεωρ. Γιανακοπούλου. Στις 6 Ιουλίου του 1955 υπήχθη στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Εθνικής παιδείας (ΦΕΚ 184/Β/13-10-1955), και την 1η Φεβρουαρίου 1956 έγινε Δημόσια, με πρωτοβουλία του Επιθεωρητού Βιβλιοθηκών Κωνσταντίνου Σολδάτου. Έκτοτε υπάγεται και επιχορηγείται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (εκτός από ένα χρονικό διάστημα κατά το οποίο όλες οι Δημόσιες Βιβλιοθήκες υπάγονταν στο Υπουργείο Πολιτισμού και Επιστημών). Στις 13 Αυγούστου 1980 διευρύνθηκε σε Κεντρική, με την αριθ. απόφ. Β/404/47970/ΦΕΚ 796/Β/22-8-1980, εντάσσοντας στη δύναμή της Κινητή Μονάδα, δηλαδή Βιβλιοαυτοκίνητο που της παραχωρήθηκε από το Υπουργείο Προεδρίας το 1981. Από το 2012 είναι δραστήριο μέλος του Future Library, υλοποιώντας διάφορα προγράμματα, και μεταξύ αυτών ανελλιπώς την Καλοκαιρινή Εκστρατεία. Στο ίδιο πλαίσιο, το 2013 ανακαινίστηκε και απέκτησε MEDIA Lab. Έχει καταλογογραφήσει το μεγαλύτερο μέρος των συλλογών της, και διαθέτει ψηφιακή συλλογή, η οποία συγκαταλέγεται σε αποθετήρια του ΕΚΤ και στη Europeana. Το εύρος των δραστηριοτήτων και η πληθώρα των εκδηλώσεων της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς είναι εξαιρετικά ευρύ και πολυποίκιλο, έχοντας αποδέκτες όλο το ηλικιακό φάσμα και το γνωσιακό επίπεδο και ενδιαφέρον των πολιτών.
http://liblivadia.wikidot.com/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”ΈΡΓΑ” tab_id=”1569581174362-4047ef49-541d”][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]
ΈΡΓΑ
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Το έργο «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» αποτελεί κεντρικό έργο του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας για το διάστημα 2010-15 και υλοποιείται στο πλαίσιο του άξονα δράσεων για ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο του «Ψηφιακού Σχολείου».
Αφορά στη σχεδίαση, ανάπτυξη και λειτουργία των κεντρικών διαδικτυακών υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας για το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης: τον ιστότοπο «Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία», μια σειρά από ψηφιακά αποθετήρια εκπαιδευτικού περιεχομένου με το όνομα «Φωτόδεντρο» (αποθετήρια μαθησιακών αντικειμένων, εκπαιδευτικών βίντεο, εκπαιδευτικών λογισμικών, εκπαιδευτικού υλικού χρηστών και ανοιχτών εκπαιδευτικών πρακτικών) και τον Εθνικό Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για τη σχολική εκπαίδευση, καθώς και την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me.
Περιλαμβάνει ανάπτυξη μερικών χιλιάδων ψηφιακών ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων από έμπειρους εκπαιδευτικούς, επιλογή, ανάρτηση, μετασχολιασμό (περιγραφή με μεταδεδομένα) και δημοσίευση μαθησιακών αντικειμένων στα Αποθετήρια «Φωτόδεντρο», ψηφιακή διαμόρφωση και εμπλουτισμό των σχολικών βιβλίων με τα αντικείμενα αυτά καθώς και δράση ανάδειξης και προβολής καλών πρακτικών αξιοποίησης εκπαιδευτικού περιεχομένου.
Τίτλος Έργου: Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Συγχρηματοδότηση: Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο στο πλαίσιο του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013
Φορέας Υλοποίησης και Λειτουργίας: ΙΤΥΕ «Διόφαντος», Διεύθυνση Στρατηγικής και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού
Διάρκεια: 2010 – 2015
Υπεύθυνοι έργου: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Υπεύθυνος έργου, Δρ. Ελίνα Μεγάλου, Αν. Υπεύθυνη Έργου
http://dschool.edu.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΠΛΕΙΑΔΕΣ
«Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού και Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων για τα Ελληνικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Διάθεση Προϊόντων Εκπαιδευτικού Λογισμικού στα Σχολεία»
Το έργο «ΠΛΕΙΑΔΕΣ» αποτελείται από 3 Ενότητες:
Νηρηίδες: Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων
Αντικείμενο της ενότητας «Νηρηίδες» είναι η ανάπτυξη ενός μεγάλου αριθμού (45-50) «ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων», δηλαδή συνόλων από σενάρια για εκπαιδευτικές δραστηριότητες που δίνουν έμφαση στις γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις που πρέπει να αποκτήσει ή να καλλιεργήσει ο μαθητής στα διάφορα στάδια της εκπαίδευσής του, με αξιοποίηση υπάρχουσας υποδομής σε εκπαιδευτικό λογισμικό και ψηφιακό περιεχόμενο.
Χρυσαλλίδες: Ανάπτυξη ολοκληρωμένων προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού
Αντικείμενο της ενότητας «Χρυσαλλίδες» είναι η ανάπτυξη μικρού αριθμού ολοκληρωμένων προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού τα οποία αφορούν σε γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τα οποία δεν υπάρχει σήμερα διαθέσιμο εκπαιδευτικό λογισμικό.
Αμάλθεια: Απόκτηση αντιτύπων και αδειών χρήσης διαθέσιμων προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού και συνοδευτικού υλικού
Αντικείμενο της ενότητας «Αμάλθεια» είναι η απόκτηση μεγάλου αριθμού αντιτύπων εκπαιδευτικού λογισμικού και συνοδευτικού υλικού για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το έργο «ΠΛΕΙΑΔΕΣ» εντάσσεται στην Κατ. Πράξεων 1: «Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο και Λογισμικό», του Μέτρου 1.2 «Εισαγωγή και Αξιοποίηση των νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας» Γ΄ΚΠΣ (Απόφαση Ένταξης της Πράξης «Πλειάδες» με Αρ. Πρωτοκόλλου 152.543/ΚτΠ|5421-B1/13.10.03).
Φορέας Υλοποίησης & παρακολούθησης της καλής εκτέλεσης υποέργων: Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑ.ΙΤΥ), Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Φορέας Χρηματοδότησης και Επίβλεψης: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υπ.Ε.Π.Θ.)
Συνολικός Προϋπολογισμός : 7.202.560 ευρώ. Διάρκεια Υλοποίησης: 2003-2008
Υπεύθυνος Έργου: Δρ. Ελίνα Μεγάλου, Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΝΗΡΗΙΔΕΣ
«Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων»
Οι «Νηρηίδες» αποτελούν μία από τις ενότητες του έργου Πλειάδες (ΕΠ ΚτΠ, Γ΄ΚΠΣ). Στόχοι της ενότητας ήταν α) η αξιοποίηση των υπαρχόντων προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού και ψηφιακού περιεχομένου (πρότερη επένδυση του ΥπΕΠΘ) για την προσέγγιση σημαντικού μέρους των στόχων των προγραμμάτων σπουδών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και β) η ενεργοποίηση της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στο να συμμετέχει στη διαδικασία αυτή.
Αντικείμενο της ενότητας ήταν η ανάπτυξη ενός μεγάλου αριθμού (45-50) «ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων», δηλαδή συνόλων από σενάρια για εκπαιδευτικές δραστηριότητες που δίνουν έμφαση στις γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις που πρέπει να αποκτήσει ή να καλλιεργήσει ο μαθητής στα διάφορα στάδια της εκπαίδευσής του, με αξιοποίηση υπάρχουσας υποδομής σε εκπαιδευτικό λογισμικό και ψηφιακό περιεχόμενο.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΧΡΥΣΑΛΛΙΔΕΣ
«Ανάπτυξη ολοκληρωμένων προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού»
Οι «Χρυσαλλίδες» αποτελούν μία από τις ενότητες του έργου Πλειάδες (ΕΠ ΚτΠ, Γ΄ΚΠΣ). Στόχος της ενότητας ήταν η επέκταση της βασικής διαθέσιμης υποδομής του ΥπΕΠΘ σε ότι αφορά εστιασμένα εργαλεία και μαθησιακά περιβάλλοντα εκπαιδευτικού λογισμικού, τα οποία παρέχουν τις δομές, τα εργαλεία ή/και το περιεχόμενο καθώς και κατάλληλη λειτουργικότητα ώστε να δίνουν τη δυνατότητα συγγραφής εκπαιδευτικών σεναρίων για εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Αντικείμενο της ενότητας ήταν η ανάπτυξη 9 ολοκληρωμένων προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού τα οποία αφορούν σε γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για την ανάπτυξη των ολοκληρωμένων αυτών προϊόντων, επεκτάθηκαν ποιοτικά και ποσοτικά (τόσο ως προς τη λειτουργικότητά τους και το τεχνικό τους μέρος όσο και ως προς το ψηφιακό περιεχόμενό τους και τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες) υπάρχοντα πιλοτικά εργαλεία ή περιβάλλοντα εκπαιδευτικού λογισμικού. Η επιλογή των αναδόχων και η ανάθεση των υποέργων έγινε μέσα από δύο Ανοικτούς Δημόσιους Διαγωνισμούς.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΑΜΑΛΘΕΙΑ
«Απόκτηση αντιτύπων και αδειών χρήσης διαθέσιμων προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού και συνοδευτικού υλικού»
Η «Αμάλθεια» εντάσσεται στο πλαίσιο του έργου Πλειάδες (ΕΠ ΚτΠ, Γ΄ΚΠΣ). Στόχος της ενότητας «Αμάλθεια» ήταν η ευρεία διάθεση έτοιμων προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού στα σχολεία. Αντικείμενο της ενότητας ήταν η απόκτηση μεγάλου αριθμού αντιτύπων εκπαιδευτικού λογισμικού και συνοδευτικού υλικού για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα:
– 10 Προϊόντα εκπαιδευτικού λογισμικού της διεθνούς αγοράς, τα οποία επιλέχθηκαν, εξελληνίστηκαν και προσαρμόστηκαν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στο πλαίσιο του έργου Κίρκη (ΕΠΕΑΕΚ Β΄ΚΠΣ και ΕΠ ΚτΠ Γ΄ΚΠΣ). Η διαδικασία απόκτησης μεγάλου αριθμού αδειών χρήσης και αντιτύπων από αυτά περιλάμβανε μελέτη οικονομικών, παιδαγωγικών και τεχνικών στοιχείων για τον καθορισμό της ζητούμενης ποσότητας για κάθε ένα από αυτά και διαδικασία διαπραγματεύσεων με τους κατόχους των σχετικών δικαιωμάτων για τη βελτίωση των οικονομικών κυρίως όρων διάθεσης των αδειών χρήσης και των αντιτύπων (υποενότητα «Αμάλθεια Ι»).
– 4 Προϊόντα εκπαιδευτικού λογισμικού τα οποία ήταν διαθέσιμα στην ελληνική αγορά, αφορούσαν στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές ποιότητας και πληρότητας.
Η διανομή των αντιτύπων των προϊόντων αυτών στα σχολεία έγινε από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ).
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΚΙΡΚΗ
Αντικείμενο του έργου «Κίρκη-2003», και Ε24-«Κίρκη» είναι:
α) ο εξελληνισμός και η προσαρμογή στις ανάγκες του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος ώριμων και καταξιωμένων προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού της διεθνούς αγοράς περιλαμβανομένης και της προσαρμογής του συνοδευτικού τους υλικού ή τη δημιουργία νέου (βιβλία και εγχειρίδια καθώς και σενάρια και υλικό για εκπαιδευτικές δραστηριότητες με χρήση των λογισμικών που καλύπτουν τουλάχιστον 20 διδακτικές ώρες με καθένα από αυτά),
β) η αναπαραγωγή αντιτύπων των εξελληνισμένων και προσαρμοσμένων λογισμικών και του συνοδευτικού τους υλικού για 350 περίπου σχολικά εργαστήρια των 8-12 σταθμών εργασίας έκαστο
γ) η διάθεση στο Υπουργείο Παιδείας αδειών χρήσης για καθένα από τα προϊόντα λογισμικού για περίπου 350 σχολικά εργαστήρια (άδειες για περίπου 3.500 σταθμούς εργασίας για κάθε λογισμικό).
δ) η διανομή των πακέτων εκπαιδευτικού λογισμικού στα 350 σχολικά εργαστήρια
Τα προϊόντα εκπαιδευτικού λογισμικού που εξελληνίστηκαν και προσαρμόστηκαν στο πλαίσιο του έργου, επιλέχθηκαν έπειτα από εκτενή έρευνα της διεθνούς αγοράς για ώριμα και καταξιωμένα προϊόντα εκπαιδευτικού λογισμικού. Η επιλογή των αναδόχων και η ανάθεση των υποέργων που αφορούν στον εξελληνισμό και στην προσαρμογή των λογισμικών στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα έγινε μέσα από Ανοιχτές Διαδικασίες διαγωνισμών.
Φορέας Υλοποίησης & παρακολούθησης της καλής εκτέλεσης υποέργων: Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑ.ΙΤΥ), Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Φορέας Χρηματοδότησης και Επίβλεψης: Υπουργείο Παιδείας, Δ/νση ΚΠΣ και Δ/νση Σπουδών Δευτεροβάθμιας και Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ)
Συνολικός Προϋπολογισμός & Διάρκεια Υλοποίησης:
• «Κίρκη-2003»: ΕΠ ΚτΠ, Γ΄ΚΠΣ, προϋπολογισμού 3.424.139 ευρώ. Διάρκεια: 1/2000 – 12/2004
• «Ε24-Κίρκη»: Έργο της Ενέργειας «Οδύσσεια», ΕΠΕΑΕΚ Β΄ΚΠΣ, προϋπολογισμού 1.761.000 ευρώ. Διάρκεια: 8/1998 – 6/2000
Υπεύθυνοι Έργου: Δρ. Ελίνα Μεγάλου (1998-2002), Δήμητρα Εγγάρχου (2003-2004).
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ENERGY BITS
Τo ENERGY BITS είναι ένα πρωτότυπο και βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Διαδίκτυο και στην Τηλεόραση για την προώθηση της βιώσιμης χρήσης της ενέργειας. Έχει στόχο την παροχή κινήτρων για αλλαγή συμπεριφοράς και την προώθηση καινοτόμων πρακτικών σε θέματα ενέργειας μεταξύ ατόμων ηλικίας 11-18 ετών. Περιλαμβάνει μια σειρά 24 δεκάλεπτων τηλεοπτικών ντοκιμαντέρ μικρού μήκους με ιστορίες από 7 χώρες της Ευρώπης που αφορούν στη βιώσιμη χρήση της ενέργειας (“ENERGY BITS, the Series”), ένα διαδραστικό ντοκιμαντέρ (i-doc), έναν πανευρωπαϊκό μαθητικό διαγωνισμό βίντεο “Βιώσιμες ενεργειακές ιδέες: και τώρα ο λόγος σε σας!” (Have Your Say) και ένα ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό παιχνίδι “Ενέργεια 2020” (serious game “Energy2020”). Στο έργο συμμετείχαν 13 φορείς με συντονιστή την εταιρία EnerGia-Da Srl (ΙΤ). Συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του πρόγραμμα Intelligent Energy Europe (ΙΕΕ), Executive Agency for Competitiveness and Innovation (EACI). Φορείς του έργου: EnerGia-Da (ΙΤ)-Συντονιστής, AUTH (GR), Brook Lapping (GB), MED (IT), CTI (GR), UBRUN (GR), RTBF (BE), RTVSLO (SL), Herafilm (CZ), RAI (IT), HCU (DE), TVC (ES).
http://www.energybits.eu/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ
Το έργο «Παραγωγή εκπαιδευτικών εργαλείων για την εκπαίδευση μαθητών στην αντιμετώπιση σεισμών και άλλων φυσικών καταστροφών – ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ» στο πλαίσιο της Πράξης «Ανάπτυξη Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού – Ψηφιακή Βάση Δεδομένων – Υποδομές για ένα Ψηφιακό Σχολείο και Ψηφιακό Υλικό για τα Σχολεία» έχει στόχο το σχεδιασμό και την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού και εκπαιδευτικών εργαλείων
αξιοποιήσιμων ενδοσχολικά στο πλαίσιο της μαθησιακής διαδικασίας, για την εκπαίδευση των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών. Η υλοποίηση του έργου ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2012 και ολοκληρώνεται τον Απρίλιο του 2014.
http://deucalion.edu.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΕΡΓΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΕΡΓΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ
Έργα Παιδαγωγικού Ινστιτούτου 1996-2006
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΣΕΙΡΗΝΕΣ
«Πιλοτικές μελέτες ένταξης, αξιολόγησης και ανάπτυξης εκπαιδευτικού λογισμικού πολυμέσων για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
Το έργο αφορούσε στην ανάπτυξη πιλοτικού εκπαιδευτικού λογισμικού και υλικού υποστήριξης για αξιοποίηση της υπολογιστικής τεχνολογίας για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στόχευε –εκτός των άλλων- τόσο στην κινητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και στην ενεργοποίηση της ελληνικής αγοράς εκπαιδευτικού λογισμικού. Στο πλαίσιο του έργου αναπτύχθηκαν 13 πιλοτικά προϊόντα εκπαιδευτικού λογισμικού από ενώσεις φορέων (εταιρίες, οργανισμούς, Πανεπιστήμια κλπ). Τα λογισμικά αυτά κατά κύριο λόγο απευθύνονται σε μαθητές Γυμνασίου ενώ κάθε ένα από αυτά συνοδεύεται από σενάρια για εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τουλάχιστον 6 διδακτικές ώρες.
Χρηματοδότηση: ΕΠΕΑΕΚ Β΄ΚΠΣ. Προϋπολογισμός: 1.800.000 ευρώ. Διάρκεια: 1996-1998
Κύριος φορέας υλοποίησης του έργου: Διεύθυνση Β’βάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΕΠΘ . Υπεύθυνος: Ιωάννης Κυρτάτος
Ενδιάμεσος φορέας διαχείρισης: ΕΑ.ΙΤΥ, Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας. Υπεύθυνος έργου: Δρ. Θανάσης Χατζηλάκος.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΝΑΥΣΙΚΑ
«Ανάπτυξη πιλοτικού εκπαιδευτικού λογισμικού πολυμέσων για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
Στόχος του έργου ήταν η ενεργοποίηση της ελληνικής αγοράς εκπαιδευτικού λογισμικού και η ανάπτυξη πιλοτικού εκπαιδευτικού λογισμικού και υλικού υποστήριξης για αξιοποίηση της υπολογιστικής τεχνολογίας για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στο φάσμα του προγράμματος σπουδών, που δεν καλύπτονταν από το λογισμικό που παράχθηκε στο έργο «Ε21-Σειρήνες». Στο πλαίσιο του έργου αναπτύχθηκαν 13 πιλοτικά προϊόντα εκπαιδευτικού λογισμικού από ενώσεις φορέων (εταιρίες, οργανισμούς, Πανεπιστήμια κλπ). Τα λογισμικά αυτά κατά κύριο λόγο απευθύνονται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου ενώ κάθε ένα από αυτά συνοδεύεται από σενάρια για εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τουλάχιστον 8 διδακτικές ώρες.
Χρηματοδότηση: ΕΠΕΑΕΚ Β΄ΚΠΣ. Προϋπολογισμός: 1.600.000 ευρώ, Διάρκεια: 1998-2001
Ενδιάμεσος φορέας διαχείρισης: ΕΑ.ΙΤΥ, Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας. Υπεύθυνος Έργου: Καθ. Χαράλαμπος Ζαγούρας, Δρ. Θανάσης Χατζηλάκος (Υπεύθυνος Ενέργειας «ΟΔΥΣΣΕΙΑ»).
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΠΗΝΕΛΟΠΗ
«Ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού πολυμέσων για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ευρεία κλίμακα»
Στόχος του έργου ήταν η ανάπτυξη, με βάση προϋπάρχοντα, αξιολογημένα πιλοτικά προϊόντα, ολοκληρωμένων προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού (συμπεριλαμβανομένων των συνοδευτικών εγχειριδίων και μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων) τα οποία καλύπτουν αξιόλογο εύρος των στόχων του Προγράμματος Σπουδών, ακολουθούν διεθνώς παραδεκτές αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας, υιοθετούν σύγχρονες τεχνολογίες ανάπτυξης και είναι κατάλληλα για ευρεία αξιοποίηση στα σχολεία. Στο πλαίσιο του έργου αναπτύχθηκαν τρία (3) ολοκληρωμένα προϊόντα εκπαιδευτικού λογισμικού, το οποίο απευθύνονταν σε μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου και συνοδεύοντα από σενάρια για εκπαιδευτικές δραστηριότητες για 100 διδακτικές ώρες. Χρηματοδότηση: ΕΠΕΑΕΚ Β΄ΚΠΣ και ΠΔΕ.
Ενδιάμεσος φορέας διαχείρισης: ΕΑ.ΙΤΥ, Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας. Υπεύθυνος Έργου: Δρ. Θανάσης Χατζηλάκος
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΑΙΣΩΠΟΣ
Η Πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ (A.E.S.O.P. – Advanced Electronic Scenarios Operating Platform) σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε με ίδια μέσα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο πλαίσιο του Υποέργου 2: “Ψηφιακό Σύστημα – Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Υποβολής, Αξιολόγησης, Διαχείρισης και Αξιοποίησης Ψηφιακών Σεναρίων καθώς και καθοδήγησης και Υποστήριξης των Εκπαιδευτικών” του έργου: “Ανάπτυξη Mεθοδολογίας και Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων για τα Γνωστικά Αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης”.
Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο στο πλαίσιο του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και υλοποιήθηκε σε σύμπραξη από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Σκοπός του έργου υπήρξε η παροχή υψηλής ποιότητας πρωτότυπου διδακτικού υλικού (υποδειγματικού και πιστοποιημένου) με τη χρήση πληροφοριακών εργαλείων προς χρήση των διδασκόντων και των διδασκομένων. Στο πλαίσιο του έργου, εκπονήθηκε συγκεκριμένο επιστημονικό υλικό βασισμένο σε διεθνή παιδαγωγικά πρότυπα και εξελιγμένα (state-of-the-art) πληροφοριακά εργαλεία. Πρόκειται για γενικές προδιαγραφές εκπόνησης ψηφιακών σεναρίων αλλά και ειδικές προδιαγραφές ανά γνωστικό αντικείμενο καθώς και ψηφιακά διδακτικά σενάρια για μεγάλο πλήθος γνωστικών αντικειμένων αλλά και για μεγάλο πλήθος Ωρολόγιων Προγραμμάτων και Προγραμμάτων Σπουδών.
http://aesop.iep.edu.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ” tab_id=”1569581178365-bbcc658a-2b6e”][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ / ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
Το Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα (Photodentro LOR) είναι το Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το Φωτόδεντρο είναι ανοιχτό σε όλους, μαθητές, δασκάλους, γονείς αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο.
Σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ – ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ στο πλαίσιο του «Ψηφιακού Σχολείου» ως το πρώτο από τα ψηφιακά αποθετήρια εκπαιδευτικού υλικού της οικογένειας «Φωτόδεντρο», που αποτελεί κεντρική e-υπηρεσία του ΥΠΑΙΘ για την οργάνωση και τη διάθεση του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στη σχολική κοινότητα.
Φιλοξενεί μαθησιακά αντικείμενα (δηλαδή αυτόνομες και επαναχρησιμοποιήσιμες μονάδες ψηφιακού υλικού που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη διδασκαλία και τη μάθηση) όπως πειράματα, διαδραστικές προσομοιώσεις, διερευνήσεις, εικόνες, εκπαιδευτικά παιχνίδια, 3D χάρτες, ασκήσεις και άλλα.
Περιλαμβάνει τη συλλογή με τα περίπου 4.000 μαθησιακά αντικείμενα των εμπλουτισμένων διαδραστικών σχολικών βιβλίων καθώς και συλλογές με επιλεγμένα αντικείμενα που έχουν αναπτυχθεί στο πλαίσιο διαφόρων δράσεων του ΥΠΑΙΘ ή άλλων φορέων.
Όλα τα μαθησιακά αντικείμενα του Φωτόδεντρου διατίθενται ελεύθερα με την άδεια Creative Commons CC BY-NC-SA. Το Φωτόδεντρο υλοποιεί την εθνική στρατηγική για το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και προωθεί τη χρήση των ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων (OER) για τα σχολεία.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ
Το ‘Φωτόδεντρο/ Εκπαιδευτικά Βίντεο’ είναι το Πανελλήνιο Αποθετήριο Εκπαιδευτικών Βίντεο για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το ΙΤΥΕ – ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ στο πλαίσιο του έργου «Ψηφιακό Σχολείο» με σκοπό να φιλοξενήσει συλλογές εκπαιδευτικών βίντεο μικρής διάρκειας που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι ανοιχτό σε όλους, μαθητές, δασκάλους, γονείς αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο. Αποτελεί δε ένα τα αποθετήρια εκπαιδευτικού υλικού της ομάδας «Φωτόδεντρο».
Η πρώτη συλλογή του ‘Φωτόδεντρο/ Εκπαιδευτικά Βίντεο’ περιλαμβάνει τα 700 μικρής διάρκειας βίντεο της Εκπαιδευτικής Ραδιο-Τηλεόρασης του ΥΠΑΙΘ, όπως αυτά επιλέχθηκαν και τμηματοποιήθηκαν από το ταινίες της Εκπαιδευτικής Ραδιο-Τηλεόρασης και μετασχολιάστηκαν στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «EduTubePlus – A European curriculum related video library and hybrid e-services for the pedagogical exploitation of video in class. Το ‘Φωτόδεντρο / Εκπαιδευτικά Βίντεο’ πρόκειται να συνδεθεί στον Πανελλήνιο Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού Περιεχομένου Φωτόδεντρο (National Aggregator).
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ / E-YLIKO ΧΡΗΣΤΩΝ
Το «Φωτόδεντρο / e-yliko χρηστών» είναι το Αποθετήριο Εκπαιδευτικού Υλικού Χρηστών για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Αποτελεί ένα από τα αποθετήρια του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της «οικογένειας» Φωτόδεντρο και είναι διαθέσιμο στη διεύθυνση http://photodentro.edu.gr/ugc.
Στο χώρο αυτό εκπαιδευτικοί και μέλη της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας μπορούν να αναρτούν τα δικά τους μαθησιακά αντικείμενα ή να αναζητούν μαθησιακά αντικείμενα άλλων χρηστών.
Το αποθετήριο «Φωτόδεντρο/e-yliko χρηστών» έχει αντικαταστήσει μέρος της υπηρεσίας της Εκπαιδευτικής Πύλης (e-yliko) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αποσκοπεί στο να συγκεντρώσει μαθησιακά αντικείμενα (δηλαδή αυτόνομες και επαναχρησιμοποιήσιμες μονάδες ψηφιακού υλικού που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη διδασκαλία και τη μάθηση), όπως πειράματα, διαδραστικές προσομοιώσεις, διερευνήσεις, εικόνες, εκπαιδευτικά παιχνίδια, 3D χάρτες, ασκήσεις, εκπαιδευτικά σενάρια/σχέδια μαθήματος και άλλα, τα οποία έχουν αναπτύξει μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και επιθυμούν να τα διαθέσουν σε αυτήν.
Στόχος είναι να δημιουργηθεί μία ενεργή κοινότητα ανάπτυξης ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου, όπου εκπαιδευτικοί (επώνυμα και έχοντας δημόσιο προφίλ) θα αναρτούν και θα μοιράζονται το δικό τους ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο, θα αξιολογούν και θα ανταλλάσσουν απόψεις.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ / ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Το Φωτόδεντρο > Πολιτισμός είναι ένας θεματικός συσσωρευτής πολιτισμικών εκπαιδευτικών πόρων για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Συγκεντρώνει και παρέχει ενοποιημένη αναζήτηση σε χιλιάδες επιλεγμένους ψηφιακούς πόρους από πολιτισμικές συλλογές που βρίσκονται είτε στην Ευρωπαϊκή Πύλη πολιτισμικού περιεχομένου «Europeana” (europeana.eu) είτε σε ψηφιακά αποθετήρια μουσείων ή άλλων φορέων. Σε όλους τους ψηφιακούς πόρους έχει γίνει πρόσθετος παιδαγωγικός / εκπαιδευτικός μετασχολιασμός ώστε να διευκολυνθεί η αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Ψηφιακό Αποθετήριο Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης.
Οι νέες τεχνολογίες και το Διαδίκτυο δημιούργησαν νέες συνήθειες και δεδομένα στη σχέση του σχολείου με τα Μέσα Επικοινωνίας. Ακολουθώντας τις διεθνείς εξελίξεις και την ευρωπαϊκή Στρατηγική για την αξιοποίηση των Ψηφιακών και Οπτικοακουστικών Μέσων στην Εκπαίδευση, η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση προωθεί τον εγγραμματισμό στα ΜέσαΕπικοινωνίας (medialiteracy) σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και παρέχει εργαλεία για την καλύτερη κατανόηση και αξιοποίηση των ψηφιακών και οπτικοακουστικών περιβαλλόντων. Η ανάπτυξη και διείσδυση των νέων τεχνολογιών στο σύγχρονο κοινωνικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον, όπου το σχολείο δεν καταναλώνει απλώς αλλά δημιουργεί περιεχόμενο, μας ενέπνευσε και μας έδωσε κίνητρα ώστε να συναντήσουμε τη νέα ψηφιακή γενιά στους δικούς της χώρους και να γίνουμε μέρος της κοινότητάς της. Αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία (ψηφιακές κοινότητες και κοινωνικά δίκτυα) προσπαθούμε να συνδέσουμε πιο στενά την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση με το νεανικό κοινό μεταβαίνοντας από τα παραδοσιακά μέσα στην ψηφιακή εποχή. Σημαντικό όχημα στην προσπάθεια αυτή αποτελεί ο ολοένα αναβαθμιζόμενος δικτυακός τόπος του φορέα στη διεύθυνση www.edutv.gr (2009), όπου μπορεί ο μαθητής/εκπαιδευτικός να δει τις ταινίες της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης σε πραγματικό χρόνο (βίντεο ροής – streaming) ή να τις κατεβάσει στον Η/Υ (βίντεο κατ΄απαίτηση – video on demand) αξιοποιώντας με αυτό τον τρόπο μία σειρά ψηφιακών υπηρεσιών και ακολουθώντας τις βέλτιστες πρακτικές των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών τηλεοράσεων.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΑΙΣΩΠΟΣ
Η Πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ (A.E.S.O.P. – Advanced Electronic Scenarios Operating Platform) σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε με ίδια μέσα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο πλαίσιο του Υποέργου 2: «Ψηφιακό Σύστημα – Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Υποβολής, Αξιολόγησης, Διαχείρισης και Αξιοποίησης Ψηφιακών Σεναρίων καθώς και καθοδήγησης και Υποστήριξης των Εκπαιδευτικών» του έργου: «Ανάπτυξη Mεθοδολογίας και Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων για τα Γνωστικά Αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης».
Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο στο πλαίσιο του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και υλοποιήθηκε σε σύμπραξη από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Σκοπός του έργου υπήρξε η παροχή υψηλής ποιότητας πρωτότυπου διδακτικού υλικού (υποδειγματικού και πιστοποιημένου) με τη χρήση πληροφοριακών εργαλείων προς χρήση των διδασκόντων και των διδασκομένων. Στο πλαίσιο του έργου, εκπονήθηκε συγκεκριμένο επιστημονικό υλικό βασισμένο σε διεθνή παιδαγωγικά πρότυπα και εξελιγμένα (state-of-the-art) πληροφοριακά εργαλεία. Πρόκειται για γενικές προδιαγραφές εκπόνησης ψηφιακών σεναρίων αλλά και ειδικές προδιαγραφές ανά γνωστικό αντικείμενο καθώς και ψηφιακά διδακτικά σενάρια για μεγάλο πλήθος γνωστικών αντικειμένων αλλά και για μεγάλο πλήθος Ωρολόγιων Προγραμμάτων και Προγραμμάτων Σπουδών.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΠΑΝΔΕΚΤΗΣ
ΠΑΝΔΕΚΤΗΣ: Ψηφιακός Θησαυρός Πρωτογενών Τεκμηρίων Ελληνικής Ιστορίας και Πολιτισμού
http://pandektis.ekt.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ
Ψηφιακό Αποθετήριο Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Σερρών.
http://www.serrelib.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ
Ψηφιακό Αποθετήριο βιβλιοθήκης ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη.
http://www.laskaridou.gr/[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΛΙΛΙΑΝ ΒΟΥΔΟΥΡΗ
Ψηφιακό Αποθετήριο Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας «Λίλιαν Βουδούρη».
http://www.mmb.org.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ & ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Ψηφιακό Αποθετήριο Βιβλιοθήκης & Κέντρου Πληροφόρησης Πανεπιστημίου Πατρών.
http://www.lis.upatras.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ -ΕΚ ΑΘΗΝΑ
Ψηφιακό Αποθετήριο Ινστιτούτου Πολιτιστικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (Ι.Π.Ε.Τ.)
http://www.ceti.gr/
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][/vc_tta_tabs][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator][/vc_column][/vc_row]